miercuri, 23 februarie 2011

Urban ID: Concurs de arhitectură şi regenerare urbană în Bucureşti

Vrei să intri în contact cu cel mai mare proiect de regenerare urbană din Europa – Parcul Olimpic din Londra?
Găseşte soluţii pentru crearea unei identităţi urbane pentru unul dintre cele mai importante locuri de întâlniri sportive din Bucureşti şi câştigă o vizită de două zile la Londra care include vizitarea Parcului Olimpic.


Tema de concursAmbasada Marii Britanii la Bucureşti lansează un concurs de idei care să ofere soluţii de regenerare urbană pentru zona Stadionului Naţional Lia Manoliu din Bucureşti, sector 2.
Având ca punct de plecare ideile care au condus la dezvoltarea Parcului Olimpic Londra 2012, participanţii sunt invitaţi să identifice şi să dezvolte o atmosfera urbană distinctă pentru spaţiile publice din jurul stadionului naţional, un spaţiu iconic pentru viaţa sportivă şi culturală din România.
În parteneriat cu Primăria Capitalei şi Primăria Sectorului 2, Ambasada britanică va lua în considerare cele mai fezabile idei propuse de participanţi, în vederea implementării lor.
ParticipareConcursul începe pe data de 15 februarie 2011.
Afișul concursuluiParticipanţii trebuie să se înscrie până pe 1 martie, prin trimiterea unui e-mail la BritishEmbassy.Bucharest@fco.gov.uk care să includă numele, adresa de e-mail şi un număr de telefon la care să poată fi contactaţi ulterior.
Termenul limită de predare a proiectelor este 15 martie, ora 1600, direct la sediul Ambasadei britanice din strada Jules Michelet, nr. 24, sector 1, cod 010463, Bucureşti. Data de expediere pentru proiectele trimise prin poştă trebuie să fie cel târziu 12 martie.
Câştigătorii vor fi anunţaţi pe 17 martie.
Premii

  • Marele premiu constă într-o vizită la Londra, în perioada 20-23 martie. Costurile vor fi suportate integral de Ambasada britanică. În program vor fi incluse o vizită la Parcul Olimpic şi întâlniri cu reprezentanţi ai unor companii de top în domeniul regenerării urbane.
  • Premiul doi va fi un Program de Certificare şi Training ‘Romania Green Building Professional’ oferit de Consiliul Român pentru Clădiri Verzi.
  • Premiul trei constă într-o placă video performantă.
De asemenea, câştigătorii vor primi cărţi despre Marea Britanie.
JurizareProiectele intrate în concurs vor fi jurizate de reprezentanţi ai Universităţii de Arhitectură şi Urbanism Ion Mincu Bucureşti, Ambasada Marii Britanii, Primăria Municipiului Bucureşti, Primăria Sectorului 2 al Capitalei, Consiliul Român pentru Clădiri Verzi şi alţi reprezentanţi ai partenerilor de organizare.
Tema de concurs: detaliiStadionul Naţional Lia Manoliu este acel tip de spaţiu ce aduce oamenii împreună. Evenimentele sportive sunt principalele puncte de atracţie, acestea generând coeziune socială şi interacţiune între oameni care poate se întâlnesc aici pentru prima oară. Dar ce se întâmplă atunci când nu există evenimente sportive? Temele de discuţie abordate de acest concurs sunt:
  • Există modalităţi de a revitaliza zona, indiferent de sezon sau de evenimentele sportive care atrag un număr constant de suporteri?
  • Poate zona stadionului naţional să aibă propria sa identitate, indiferent de evenimentele sportive pe care le găzduieşte?
  • Care e cel mai bun concept care ar putea deveni atractiv atât pentru cei ce locuiesc în vecinătatea stadionului cât şi pentru cei ce vin aici din alte zone ale oraşului?
  • Cum poate această zonă să fie diferită faţă de celelalte locuri similare din Bucureşti?
Zona ţintă a concursului se compune din 3 elemente cheie: străzile care mărginesc zona stadionului şi cea a parcului adiacent; spaţiile exterioare dintre clădirile cu funcţiuni sportive; şi parcul ce include şi lacul aflat în vecinătate. Planul de situaţie [PDF 5.8Mb, fereastră nouă], având delimitată zona studiată, este ataşat.
Proiectele participante trebuie să includă urmatoarele 3 părţi: Concept, Strategie, Atmosferă.
  • Participanţii trebuie să găsească un Concept puternic care ar putea în final să genereze o identitate distinctă pentru zona studiată. Analizele pot începe având la bază orice informaţii legate de sit: istorice, sociale, culturale etc.
  • Strategia se va dezvolta sub forma unui text director sau schemă ce va avea ca scop principal conectarea conceptului cu atmosfera. Strategia ar trebui să se concentreze pe latura socială a proiectului, diferite scenarii legate de utilizarea spaţiului fiind o direcţie bună de luat în considerare.
  • Atmosfera ar trebui să exprime senzaţiile generate de calitatea spaţiului în rândul utilizatorilor în încercarea de a-i aduce laolaltă. Aceste senzaţii pot fi comunicate prin forma obiectelor ce alcătuiesc cadrul propus, vegetaţie, lumină, material etc.
Participanţii au libertatea totală să experimenteze o multitudine de forme ale limbajului architectural. Trebuie avut în vedere faptul că funcţiunile clădirilor deja existente pe sit nu pot fi schimbate, cu excepţia turnului de paraşutism. Acesta poate fi considerat ca fiind inexistent şi, astfel, spaţiul rămas liber poate fi amenajat într-un mod total diferit. Participanţii îşi pot crea, pe baza viziunii asupra spaţiului, propriul lor mobilier urban pentru a realiza atmosfera dorită.
Piese de predatProiectele trebuie predate atât în format tipărit, la dimensiunea A1 (841x594 mm), cât şi digital, fişier .pdf, maxim 150 dpi, pe CD sau DVD. Numărul maxim de planșe este 4.
Fiecare planşă trebuie să fie clară şi lizibilă; codul ales de fiecare participant trebuie să fie prezent în colţul din dreapta sus al fiecărei planşe. Codul este format din 5 caractere, litere sau cifre. De asemenea, codul trebuie menţionat şi pe fişa de participare [Word 28.6Kb, fereastră nouă] ce se predă împreună cu planşele, într-un plic sigilat. Pe plic trebuie trecut doar codul. 
Piesele ce trebuie predate:
  • Plan de situaţie 1:2000.
  • Perspective ce redau atmosfera.
  • Descrierea conceptului şi detalierea strategiei, maxim 5 pagini A4, mărimea caracterelor fiind 14. Textul se poate regăsi şi pe planşe, fără ca aceasta să substituie cerinţa de a-l preda în format A4.
  • Scheme, diagrame sau orice alte piese ce ajută la o mai bună înţelegere a proiectului.
Criterii de evaluare
Contextualitate
- proiectele trebuie să fie dedicate în totalitate sitului propus.
Fezabilitate - proiectele trebuie să fie uşor de implementat.
Claritate - este preferabil un concept puternic decât o sumă de concepte.
Originalitate - proiectele au ca scop generarea unei identităţi specifice a zonei propuse.
Versatilitate - spaţiile trebuie să fie accesibile utilizatorilor atât ziua cât şi noaptea.
Cine poate participa?Concursul este deschis studenţilor la Arhitectură, Urbanism, Construcţii şi Artă din România, precum şi tinerilor profesionişti în domeniu.
Participarea poate fi individuală sau în echipă de 2 persoane.
Fiecare echipă poate preda un singur proiect.

ParteneriPrimăria Municipiului Bucureşti, Primăria Sectorului 2, Consiliul Român pentru Clădiri Verzi, British Council Romania, agenţiile de publicitate McCann Romania şi Momentum, Ambasada României la Londra, Asociaţia Spaţiu Urban Bucureşti (ASUB). Parteneri media: Adevărul și Forbes România.
CopyrightParticipanţii intraţi în competiţie îşi dau acordul ca proiectele lor să fie folosite de organizatori în scopul promovării concursului. Participanţii îşi păstrează drepturile de autor asupra proiectelor predate.
ContactPentru informaţii suplimentare vă rugăm să contactaţi Secţia de Comunicare a Ambasadei Marii Britanii la Bucureşti la e-mail BritishEmbassy.Bucharest@fco.gov.uk sau tel. 037 290 0278.


Sursa: ukinromania.fco.gov.uk


0 comentarii:

Trimiteți un comentariu

Contacteaza prin Yahoo Messenger

Twitter Delicious Facebook Digg Favorites More